اگرچه آغاز برنامه پنجساله هفتم توسعه از ابتدای سال جاری دیده شده، اما با توجه به ابلاغ برنامه هفتم در تیرماه، دولت چهاردهم حداکثر تا پیش از آبان وقت دارد که اساسنامه «سازمان بهینهسازی و مدیریت راهبردی انرژی» را به تأیید هیئت وزیران برساند.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی از افزایش ۱۲درصدی مصرف گازوئیل کشور در شهریور امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: با اجرای دو طرح مهم سپهتن و سیپاد، عملکرد ناوگان گازوئیلسوز بهصورت سیستمی به حوزه سامانه هوشمند سوخت ارسال میشود.
مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی با بیان اینکه هماکنون ۲.۸درصد از ظرفیت پتروشیمی جهان و حدود ۲۸درصد ظرفیت این صنعت در منطقه سهم ایران است، گفت: با برنامهریزیهای انجام شده، ظرفیت صنعت پتروشیمی در افق برنامه هفتم توسعه افزایش چشمگیری مییابد.
فرماندار تهران با بیان اینکه طرح کهاب در سطح پمپ بنزینها پایتخت اجرا شده است، عنوان کرد: با این کار سعی شده که بخارات ناشی از بنزین به حداقل برسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: میانگین ارزش صادرات محصولات پتروشیمی ایران ۷۰۰ دلار در تن است، درصورتیکه میانگین محصولات وارداتی پتروشیمی به ایران در هر تن هزار و ۳۰۰ دلار است.
مدیرعامل شرکت توانیر گفت: مشترکان پرمصرف باید برای تامین برق خود بر روی انرژیهای تجدیدپذیر و یا استفاده از ذخیرهسازها برنامهریزی کنند. مشترکان پرمصرف به فکر تامین برق خود باشند
مدیر سابق برنامه ریزی تلفیقی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، ادعای صادرات بنزین به قیمت هر لیتر ۵۰۰ تومان در سالهای گذشته را تکذیب کرد و گفت: امکان تبدیل دوباره ایران به صادرکننده بنزین وجود دارد.
عضو هیئت مدیره انجمن CNG ، بهترین راهکار برای سروسامان دادن به وضعیت سوخت را تعیین نرخ سوم برای بنزین عنوان کرد و گفت: رقم کنونی سهمیه برای ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه کافی است و اگر بیش از این مصرف کند باید با نرخ آزاد خریداری کند.
سخنگوی صنف جایگاههای سوخت کشور به مسافران توصیه کرد کارت سوخت را به همراه داشته باشند.