آغاز عملیات تخلیه رسوبات سد لتیان؛ افزایش خروجی آب در رودخانه جاجرود
گروه: برگزیده ها، نفت و انرژی | کد خبر: 50267 | تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۵:۲۸
به گزارش آقای اقتصاد و به نقل از شرکت آب منطقهای تهران، محمد پازشگر اظهار کرد: بر اساس دستورالعملهای بهرهبرداری سد لتیان و با هدف تخلیه بخشی از رسوبات مخزن، دریچههای تخلیه رسوب سد لتیان روز دوشنبه اول تیرماه ۱۴۰۵ بازگشایی میشود و عملیات فلاشینگ انجام خواهد شد.
وی با اشاره به افزایش خروجی آب در زمان انجام این عملیات افزود: با بازگشایی دریچهها، دبی خروجی سد تا حدود ۱۰۰ مترمکعب در ثانیه افزایش پیدا میکند؛ بنابراین به شهروندان، گردشگران و ساکنان مناطق پاییندست توصیه میشود از هرگونه توقف، اتراق و تردد در حاشیه رودخانه جاجرود از پاییندست سد تنظیمی لتیان تا سد ماملو خودداری کنند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
مدیر امور بهرهبرداری و نگهداری سدهای لتیان، کلان و لوارک تأکید کرد: این عملیات هر سال پس از فصل آبگیری و در چارچوب برنامههای نگهداری و بهرهبرداری سد انجام میشود.
پازشگر همچنین گفت: آب رهاسازیشده در جریان تخلیه رسوبات، در نهایت در مخزن سد ماملو ذخیره شده و برای تأمین آب شرب کلانشهر تهران و شهرهای جنوبشرق استان تهران مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید