اعتراض وزارت صمت به گرانی ایرانخودرو
گروه: صنعت و تجارت | کد خبر: 50288 | تاریخ: ۲ تیر ۱۴۰۵ - ۱۳:۴۹
محمدصادق مفتح، قائممقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، امروز سهشنبه با انتقاد از افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو گفت: «نسبت به میزان افزایش قیمت ایرانخودرو معترض هستیم» و این خودروساز بیش از حد قیمتها را گران کرده است.
وی تأکید کرد: خودروسازان برای بررسی و محاسبه قیمتها باید اسناد و مدارک خود را به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان ارائه کنند؛ زیرا این سازمان متولی رسمی محاسبه قیمت تمامشده خودرو است.
مفتح با بیان اینکه ایرانخودرو باید نظر وزارت صمت را اجرا کند، افزود: این شرکت «باید حرف وزارت صمت را گوش دهد» و قیمتهای جدید را از سایت خود بردارد.
بر اساس این گزارش، ایرانخودرو هفته گذشته قیمت برخی محصولات خود را تا ۵۰ درصد افزایش داد و بلافاصله پس از آن، سیزدهمین مرحله فروش محصولات خود را با همین نرخهای جدید اجرا کرد. در این طرح فروش، ۶۲ هزار دستگاه خودرو عرضه و فروخته شد.
به گزارش آقای اقتصاد و به نقل از خبرگزاری فارس این نخستینبار نیست که افزایش قیمت محصولات ایرانخودرو با واکنش نهادهای نظارتی مواجه میشود. این شرکت در بهمنماه سال گذشته نیز بدون دریافت مجوز، قیمتهای جدیدی اعلام کرده بود که پس از واکنش دستگاههای نظارتی، در نهایت مکلف به اصلاح قیمتها شد؛ هرچند قیمتهای مصوب نهایی با اندکی کاهش نسبت به نرخهای اعلامی شرکت تأیید شد.
در افزایش قیمت خردادماه امسال نیز یکی از نمونههای قابل توجه، دنا پلاس اتوماتیک است که قیمت آن نسبت به اردیبهشتماه از حدود یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است.
اظهارات قائممقام وزیر صمت در حالی مطرح میشود که اختلاف میان خودروسازان، وزارت صمت و نهادهای قیمتگذار بر سر نحوه محاسبه قیمت خودرو همچنان ادامه دارد و تعیین تکلیف قیمتهای جدید ایرانخودرو میتواند بر بازار خودرو و تعهدات فروش اخیر این شرکت اثرگذار باشد.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید