صادرات نفت عربستان سعودی در ژوئن با افزایش مصرف داخلی و واگذاری سهم بازار به روسیه در بازارهای آسیایی بزرگ، به پایینترین رکورد در ۱۰ ماهه گذشته رسید.
وزیر نفت از آغاز پرداخت ۳۸۰۰ میلیارد تومان پاداش صرفهجویی به مشترکان کممصرف گاز خبر داد.
معاون وزیر نفت با بیان اینکه ” واردات بنزین در قالب تهاتر و سوآپ داریم و در سال جاری هم منابعی برای آن درنظر گرفته شده”، گفت: موضوع سه نرخی بودن بنزین بی اساس است و چیزی در این قالب تا امروز ابلاغ نشده؛ بلکه سیاستهای غیرقیمتی دردستور کار دولت است.
دستور العمل خوراک پالایشگاهها نشان میداد که تنها از این محل ۶ شرکت پالایشگاهی ۲۶.۵ همت کاهش سود داشتندکه کاهش سود آوری و حاشیه سود شرکتهای پالایشی در سال جاری نیز می تواند موید اینامر باشد.
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه بازار آسیا با وجود قویتر شدن ارزش دلار، تحت تاثیر امید به رشد تقاضا برای سوخت در تابستان امسال، افزایش یافت.
در دولت سیزدهم بازگشت اعتبار به چک با ایجاد سامانههای صیاد و چکاد، توسعه بانکداری الکترونیک و گسترش چتر نظارتی و ایجاد سامانههای نظارتی در دستور کار بانک مرکزی قرار گرفت که در نهایت همه موارد محقق شد.
مدیرکل امور انرژی و مشتریان صنعت برق گفت: ٢ درصد از مشترکان که بیش از دو برابر الگو برق مصرف می کنند، ١٢ درصد از مجموع برق مصرفی کشور را به خود اختصاص می دهند؛ این شرایط بیانگر آن است که الگوها توسط بخشی از مشترکان رعایت نمی شود.
عربستان قیمت رسمی فروش نفت سبک عرب برای تحویل به خریداران آسیایی را کاهش داد.
حضور وزیر نیرو بزرگترین نیروگاه بادی شرق کشور با ظرفیت ۵۰ مگاوات افتتاح شد. این نیروگاه شامل ۲۰ توربین ۲.۵ مگاواتی است.
وزیر نیرو در آستانه بهرهبرداری از طرحهای مهم آبی سیستان و بلوچستان، همت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساختهای آبرسانی و رفع محرومیت در این استان را بیسابقه دانست.