مدیر امور بهرهبرداری سدهای لتیان، کلان و لوارک از آغاز عملیات فلاشینگ و تخلیه بخشی از رسوبات مخزن سد لتیان خبر داد و نسبت به افزایش قابل توجه دبی آب در رودخانه جاجرود و لزوم پرهیز از تردد در حاشیه این رودخانه هشدار داد.
در پی توافق اخیر میان ایران و آمریکا، گزارشها حاکی از آن است که صادرات نفت ایران بار دیگر در حال ازسرگیری است و میلیونها بشکه نفت خام از محدوده محاصره دریایی عبور کرده است.
دادههای ردیابی دریایی نشان میدهد چند نفتکش حامل نفت ایران پس از حدود دو ماه وقفه از محدوده محاصره در تنگه هرمز عبور کردهاند؛ اتفاقی که همزمان با نزدیک شدن به دور جدید مذاکرات میان تهران و واشنگتن رخ داده است.
همزمان با دومین روز کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، تحلیلگران مؤسسات مالی بزرگ اعلام کردند که حتی با توافق ایران و آمریکا برای بازگشایی تنگه هرمز، قیمت نفت به سطح پیش از جنگ بازنمیگردد و پیامدهای این بحران ممکن است سالها بر بازار انرژی جهان سایه بیندازد.
وزیر نیرو از نهایی شدن مطالعات اتصال شبکه برق ایران به قطر خبر داد و همزمان با بهرهبرداری از واحد بخار ۳۴۵ مگاواتی نیروگاه رودشور اعلام کرد ظرفیت نیروگاههای کشور از ۱۰۳ هزار مگاوات عبور کرده است.
جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان میدهد قیمت نفت سنگین ایران در ماه مه با بیش از ۱۰ دلار افزایش نسبت به ماه آوریل، به حدود ۱۱۵ دلار در هر بشکه رسیده است.
معاون سیاستگذاری سازمان بهینهسازی اعلام کرد طرح سوختگیری با کارت بانکی از تیرماه بهصورت آزمایشی در چند جایگاه کشور آغاز میشود و طبق برنامه تا پایان سال در تمام جایگاههای سوخت اجرا خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد حدود یکچهارم برق مصرفی پایتخت در بخش تجاری استفاده میشود و از اصناف خواست با اقداماتی ساده مانند تنظیم دمای سامانههای سرمایشی و کاهش روشناییهای غیرضروری، به پایداری شبکه برق در روزهای اوج مصرف کمک کنند.
با بهرهبرداری از یازدهمین حلقه چاه فاز ۱۱ پارس جنوبی، برداشت روزانه گاز غنی از این میدان مشترک به ۲۶ میلیون مترمکعب رسید. این موفقیت که با عبور از چالشهای لجستیکی و عملیاتی ماههای اخیر محقق شده، نشاندهنده تداوم تولید پایدار در آخرین فاز توسعهای این میدان گازی است.
وزیر نفت از جبران ۳۰ میلیون مترمکعب از ظرفیت فرآورش گاز که در جریان حملات اخیر آسیب دیده بود، خبر داد. این اقدام بخشی از برنامه کلان وزارت نفت برای بازگردانی ۲۳۰ میلیون مترمکعب ظرفیت ازدسترفته است.